Sabíem que arribar al nostre objectiu era molt difícil, i per això vam fer les coses d’una manera diferent. Una moció tan massiva no es pot explicar d’altra manera que des del món digital. Des del primer dia vam entendre que, fent servir les xarxes socials i en colaboració amb altres, podríem arribar al soci del Barca directament. I amb aixo, lliurar el nostre missatge: recuperar el nostre Club.

Vam començar amb la nostra web al mes de Juliol. +10,000 subscrits, 300 voluntaris, +50 punts de recollida van ser el resultat, tot gestionat per @ElCorBlaugrana.

A Twitter, hem crescut a +15000 followers, i tingut impacte proper a 8 milions d’impressions!. Això va ser treball conjunt de:

Aquest gran impacte en la nostra principal xarxa social, Twitter, va ser possible també amb la inestimable col·laboració de diversos experts en aquest canal. Ells són aquests comptes que habitualment lliuren contingut d’interès a l’entorn blaugrana:

Entre les nostres comptes «amigues», tenim un reconeixement especial per @BartomeuDimiss1 i @BotdeCensura. Amb ells vam començar el nostre moviment a Twitter fa gairebé un any. Entre tots aquests partners hem aconseguit, durant aquest últim mes, posicionar 4 HT com TT a l’estat espanyol, en 4 dies clau per a la campanya.

Instagram també es va convertir en un canal vàlid. En només 10 dies, vam arrivar a les 150.000 impressions. Facebook també va ser un altre canal important. Per diferent segments, vam utilitzar canals diferents. Tot va ser gestionat per Oriol Puig i Jordi Mestre.

Hi ha molta més gent a qui agrair la feina, però hi ha un grup especial de gent anònima. Aquest grup no són grans noms, gent important o de la faràndula. Són persones que han picat pedra i han posat hores i ganes per ajudar des de l’anonimat a que això fos possible. Ells saben qui són. El nostre agraïment va per sobretot per ells. 

Tot això va ser que rebéssim  +400,000 visites a la nostra web, +150.000 persones, 100.000 d’ells residents a Catalunya i Espanya. El món digital ha mobilitzat a la massa social del Barça com mai abans. 

Avui dia els mètodes tradicionals de comunicació, ja no són l’eina principal. Amb les xarxes socials, en un món digitalitzat, la societat es pot organitzar per si mateixa. S’ha demostrat que en la nostra era de la informació, els espais d’interacció és on realment es troba i s’informa la gent.

També agrair l’esforç i sacrifici dels voluntaris, ja fessin enviaments, repartissin i recollissin butlletes, o haguessin posat a disposició el seu local, assistint als signants. Molts petits esforços es transformen en inmensos quan es creu en un objectiu comú i compartit.

Així doncs, hem guanyat aquesta moció de censura. Però encara hi ha molt de camí per recórrer.És la primera de les moltes batalles que encara ens queden fins a fer fora una junta directiva que no està a la nostra alçada, la dels socis i sòcies.